Vrste prehranskih dodatkov

Vrste prehranskih dodatkov za športnike

Športna prehrana

Hrana je pomembno gorivo za telo vsakega športnika. Zato je v telo potrebno vnašati tista hranila, ki ga bodo obdržala v pogonu, obenem pa omogočila njegovo optimalno delovanje. Od tega, kaj pojemo in popijemo, je odvisna naša fizična pripravljenost ter tudi izvedba samega treninga. Zato ni nič čudnega, da okoli prehranjevanja športnika obstajajo takšne in drugačne debate.

Ker naše telo med treningom porabi zelo veliko hranil, je potrebe telesa samo s prehrano zelo težko zadovoljiti. Prav zaradi tega se veliko športnikov odloča še za uporabo prehranskih dodatkov. Prehranska dopolnila se tako uporabljajo kot dodatek k prehrani, z njimi pa učinkovito zapolnimo prehranske primanjkljaje.

Kakovostna prehranska dopolnila vsebujejo različne vitamine, minerale, aminokisline, maščobne kisline in podobno. Za športnike so primerna tista dopolnila, ki spodbujajo okrevanje ter regeneracijo mišic, omogočajo boljši trening ter spodbujajo koncentracijo in vzdržljivost.

Beljakovinski dodatki

Prehransko dopolnilo: proteiniBeljakovinska dopolnila imajo v prehrani športnika bistven pomen, saj so beljakovine najpomembnejša hrana za mišice. Najbrž športniki dobro veste, da poznamo štiri vrste beljakovinski dopolnil:

  • aminokislinske,
  • sirotkini proteini,
  • počasni proteini,
  • mešani proteini.

Ti dodatki se med seboj razlikujejo predvsem po tem, kako hitro se absorbirajo in poskrbijo za sintezo beljakovin. Jemljete jih ob različnih delih dneva, predvsem kot nadomestek obroka, po treningu ter pred spanjem.

Ogljikohidratni dodatki

Kot že samo ime pove, ogljikohidratna dopolnila vsebujejo ogljikove hidrate, ki so zelo pomemben vir energije. Ta energija se pri športnih aktivnostih porabi za gorivo za delovanje mišic.

Prehransko dopolnilo: ogljikovi hidrati

Po dodatkih z ogljikovimi hidrati naj posežejo predvsem tisti športniki, ki si želijo povečati mišično maso, saj spodbudijo telo k proizvodnji inzulina. Le-ta pa vpliva na sintezo beljakovin.

Maščobno-kislinski dodatki

Ta vrsta dodatkov vsebuje esencialne maščobne kisline, torej tiste, ki jih telo ne more proizvesti samo. Z njihovim jemanjem preprečimo resne poškodbe ter motnje v delovanju telesa.

Vitaminsko-mineralna dopolnila

Za odlično delovanje vsako človeško telo potrebuje tudi vitamine in minerale. Vitamini in minerali služijo kot podpora za ogromno osnovnih procesov v telesu. Veljajo za osnovne gradnike.

Prehransko dopolnilo: vitamini in minerali

Še posebej bodite pozorni pri intenzivni ali dolgotrajni vadbi. Takrat vam priporočamo večji vnos antioksidantov (na primer vitamina C), ki pripomorejo k temu, da se zmanjša število radikalov, ki so nastali med treningom.

Prehranski dodatki pred in po treningu

Prehranske dodatke pred treningom jemljemo tik pred vadbo, njihov namen pa se skriva v tem, da izboljšajo učinkovitost treninga. Tako so odgovorni za več energije, pospešujejo regeneracijo mišic, gradijo mišično tkivo ter povečajo vzdržljivost.

Prehranski dodatki po treningu pa poskrbijo za ustrezno regeneracijo telesa. Z njimi telo športnika po vadbi uspešno okreva.

Dodatki za dobro počutje

Sem sodi širok spekter dopolnil, ki na kakovosten način vnesejo v prehrano to, kar potrebujete za dobro počutje. Po njih posezite takrat, ko ste bolni, ste veliko fizično aktivni, se ukvarjate z delom, ki od vas zahteva veliko energije, se veliko učite ali soočate s stresom.

Svetujemo vam, da prehranske dodatke kupujete pri preverjenih ponudnikih ter v specializiranih trgovinah, saj boste le tako lahko prepričani, da boste v svoje telo vnesli najboljše snovi. Z njimi boste svoje rezultate ponesli na višjo raven ter tako izboljšali svoje osebne rekorde.

Dodaj odgovor