Kako zakrpati zračnico na kolesu?
Kolesarji se že dolgo vozimo po najrazličnejših poteh in cestah. Več kot se vozimo, več je tudi priložnosti, da se naše kolo poškoduje ali pride do manjše okvare. Da kolo ob manjši nezgodi ne bo ostalo v kotu, je dobro poznati osnove, kako popraviti nekatere najpogostejše poškodbe. To znanje vam ne bo prihranilo le časa, temveč tudi denar. Nekatere osnovne veščine servisiranja pa so enostavnejše, kot si predstavljate.
Med poškodbe kolesa, ki jih z ustrezno opremo lahko popravite kar doma, sodi tudi predrta zračnica. Zračnica je osnoven del vsakega kolesa in brez nje boste težko kam prišli. V nadaljevanju bomo predstavili temelje, kako zakrpati in popraviti zračnico.
1. Priskrbite si komplet za popravilo pnevmatike
Danes so na voljo praktični paketi, ki vključujejo vso potrebno opremo za krpanje zračnice. Večina teh kompletov vključuje brusni papir, posebne obliže in lepilo. Gre za osnovne pripomočke, ki vam bodo pomagali rešiti manjšo poškodbo gume. Poleg tega pa se je primerno opremiti še z markerjem, s katerim boste označili in si tako zapomnili mesto poškodbe, tlačilko in kad z vodo, ki vam bo pomagala pri odkrivanju malih lukenj.
2. Poiščite točko poškodbe
Sedaj je čas, da določite lokacijo puščanja. Zračnico odstranite s kolesa in najprej preverite zunanjo površino. Je material obrabljen ali poškodovan? Najdete košček stekla ali trna? Zunanja poškodba vam lahko nakaže, kje pušča zračnica. Če mesto puščanja najdete, ga označite z markerjem.
Če pa ne najdete nobenega zunanjega znaka, lahko poizkusite z drugimi tehnikami. S tlačilko rahlo napolnite zračnico, jo zavrtite in prisluhnite, če kje zaslišite zvok spuščanja zraka. Če tudi to ne pomaga, lahko takšno napolnjeno zračnico date v kad z vodo, v kateri boste na mestu puščanja opazili majhne zračne mehurčke. Zračnico obrišite in označite točko.
3. Je vredno popravljati?
Zdaj ko ste locirali poškodbo, lahko ocenite, kaj je potrebno za njeno popravilo. Če je poškodba večja, ni druge kot zamenjava zračnice. Če niste prepričani, lahko poizkusite z obližem in vidite, ali deluje. Ob manjši poškodbi pa se vam vsekakor splača poškodbo popraviti in ne kar zavreči še uporabne zračnice.
Da se izognete nevšečnostim na kolesarskih poteh in izletih, je dobro imeti s seboj rezervno zračnico, ki vam bo služila v primeru nesreče. Rezervo pa imejte pospravljeno vsaj doma. Mnogi kolesarji na poti poškodovano zračnico zakrpajo z obližem, nato pa jo doma zamenjajo z novo zračnico. A to ni vedno nujno, tudi zakrpana zračnica je lahko prav tako varna kot nova, pomembno je le, da je obliž dobro pritrjen in da zračnica ni že sicer obrabljena.
4. Priprava zračnice
Preden na locirano poškodbo namestite obliž, je pomembno, da področje dobro očistite in zgladite z brusnim papirjem. Zračnico morate izprazniti in zagotoviti, da bo področje, kjer bo stal obliž, popolnoma suho.
5. Zakrpajte luknjo
Sedaj pa je končno na vrsti namestitev obliža. Na luknjo nanesite malce lepila, nato pa lepilo v tanki plasti nanesite še na področje okoli same luknje. Enakomerna plast lepila naj prekriva vsaj tako veliko področje, kot je velik obliž. Pustite, da lepilo nekaj minut stoji.
Zdaj obliž odstranite s podlage in ga pritisnite na področje. Možno držite obliž na mestu, v primeru da se pod njim pojavi kakšen mehurček, pa ga iztisnite ven. Pustite obliž stati nekaj minut. Nato počasi rahlo napolnite zračnico, a ne do konca. Ko mislite, da ste opravili, neprepustnost zračnice preverite v kadi z vodo.
Tudi če ste delo opravili uspešno, pred ponovno uporabo počakajte eno noč. Zjutraj poglejte, ali je zračnica še tako polna, kot je bila prejšnji večer. Če ni spuščala, je zračnica pripravljena, da jo napolnite do konca in brez skrbi ponovno uporabite.