Nasveti za tekače začetnike

5 nasvetov, če s tekom šele pričenjate

Tek in treking

Se nahajate v fazi, ko ste si ravnokar kupili vso potrebno opremo za tek in je vaša motivacija zanj na višku? Če ste prikimali, vas lahko pohvalimo, saj se spuščate v eno od najbolj zdravih rekreacij na sploh, ki vam bo le z nekaj truda omogočila še bolj kakovostno in zdravo življenje.

Kljub temu pa naj vas že na začetku oborožimo s petimi najkoristnejšimi nasveti, ki vam bodo pomagali obdržati motivacijo in vas morda pripeljali do te faze, da bo tek postal način vašega življenja. In ko se vam bo zazdelo, da je res tako, ste postali zmagovalec, ne glede na to, kako hitro tečete in koliko kilometrov ste sposobni naenkrat preteči. Na vsake toliko časa se zato primerno nagradite, da se boste počutili še bolje in da boste motivaciji za tek dodali še piko na i.

1. Opremo naj vam pomagajo izbrati specializirani prodajalci

Morda ste nas pri tej točki že prehiteli, toda koristen nasvet ni nikoli odveč. Če si opreme za tek še niste kupili, si najprej poiščite specializirano trgovino s športno opremo, kjer so zaposleni strokovno podkovani prodajalci. Prodajalcem povejte, da boste pričeli teči, in jih prosite, naj vam pomagajo pri izbiri vsega, kar potrebujete za tek. Priporočimo vam lahko trgovino Extreme Vital, ki ima svojo ponudbo sicer predstavljeno tudi na spletu. Nekaj modelov iz njihove ponudbe si lahko ogledate v spodnji galeriji.

Če opremo že imate, najprej pri kom, ki se na to dobro spozna, preverite, ali ste si kupili primerne tekaške copate. Nakup teh ni tako enostaven, kot bi si sprva morda mislili. Če v svoji bližini nimate prav nobenega izkušenega tekača, je vsekakor čas, da si preberete naš članek o tem, kako izbrati pravo tekaško obutev. S tem boste preverili, ali ste pri nakupu ravnali prav ali ne.

Če niste, nič zato, si boste kupili nove, tiste »neprave« pa uporabljali za kaj drugega, na primer za krajše in lažje sprehode po naravi. Morda pa imate kje še shranjen račun in jih v trgovini lahko zamenjate za nove.

2. Potek treningov teka si napišite na list papirja

Vsak začetek je seveda težak. Toda če si boste na list papirja napisali vse načrte in cilje ter jih boste sproti kljukali, boste vsak dan sproti vedeli, zakaj tečete, koliko pretečete in predvsem kako pogosto se odpravite na tek.

Tudi na delovnem mestu si verjetno že na začetku vsakega delovnega tedna napišete, kaj vse boste morali storiti, da boste uspešno opravili z vsemi nalogami in obveznostmi. Morda imate podobne sezname tudi za domača opravila. Enako torej naredite za svojo novo športno aktivnost, za tek.

3. Zdravo se prehranjujete in popijte dovolj tekočine

Če tečete, še ne pomeni, da ste naredili prav vse za svoje dobro počutje in zdravje. Poskrbeti morate tudi za zdravo prehranjevanje in na dan popiti vsaj dva litra vode ali druge zdrave pijače. Morda je čas, da v roke vzamete literaturo o zdravi prehrani in si pripravite zapiske, ki jih deloma prilagodite sebi.

4. Vključite se v tekmovanja

Da bo začetna motivacija pri teku še večja, vam priporočamo, da se vpišete na razna tekaška tekmovanja, ki jih je pri nas med letom kar nekaj. Seveda ni potrebno pretiravati. Na eno ali dve tekmovanji v teku pa se le prijavite.

Če vam do tekmovanj niti pod razno ni, pa se priključite kaki tekaški ekipi, in sicer v skupino začetnikov. Na istem mestu boste srečali osebe z enakimi interesi in cilji. Skupaj se boste lahko veliko pogovorili, prišli do novih spoznaj, morda se med vami stke tudi kakšno novo prijateljstvo.

5. Na tek povabite svoje domače in bližnje

Nenazadnje pa poskrbite tudi za to, da s tekom pričnejo vaditi še vaši domači in prijatelji. Raziskave so pokazale, da je tek ena od najboljših aktivnosti, ki zelo dobro vpliva na zdravje.

Poskrbite, da bodo vaši bližnji že na samem začetku vašega tekaškega udejstvovanja spoznali, da je tek koristen in da se z njega vračate veseli, zadovoljni, polni energije in sčasoma tudi z zelo dobro oblikovano postavo. Verjetno se vam bodo pridružili prej, kot bi si upali staviti!

Dodaj odgovor