Tekaške napake

7 tekaških napak, ki jih ne smete storiti

Tek in treking

Tek je izjemno priljubljena športno rekreativna aktivnost pri nas. Poleg tega, da pozitivno vpliva na naše zdravje, nam ukvarjanje z njim ne vzame veliko časa. V eni uri teka tako lahko naredimo ogromno za naše telo in možgane.

Nekateri se teka lotijo preudarno, z jasnimi načrti in cilji, drugi pač malo manj. Za vse pa velja dejstvo, da je tek zdrav le do te mere, ko ne pretiravamo in ko sledimo nekim osnovnim tekaškim pravilom. V izogib neprijetnim poškodbam bomo v nadaljevanju izpostavili 7 najpogostejših tekaških napak, ki vas lahko prikrajšajo do tekaških užitkov.

1. Vaši tekaški copati so neprimerni ali obrabljeni

Kdaj kupiti nove tekaške copate, je glavno vprašanje mnogih tekačev. Svetujemo vam, da jih zamenjate takoj, ko opazite, da vam ne nudijo dovolj blaženja in mehkobe. Tudi sama izbira tekaških copat je zelo pomembna, saj se med seboj razlikujejo glede na anatomijo stopal in izbiro terena.

Če imate plosko stopalo, si morate priskrbeti tekaške copate pronatorje. V nasprotnem primeru so za vas primernejši supinatorji ali nevtralni tekaški copati. Glede nakupa ustreznih tekaških copatov se pozanimajte neposredno pri prodajalcu v specializirani trgovini. Priporočamo vam obisk trgovine Extreme Vital, kjer so vam na voljo visoko kakovostni tekaški copati. Nekaj izmed njih si lahko ogledate v zgornji galeriji slik.

2. Pred tekom se premalo ogrejete ali sploh ne

Ogrevanje je sestavni del vsake športne aktivnosti, ne glede na to, ali se z njo ukvarjate profesionalno ali zgolj rekreativno. Z ogrevanjem aktivirate mišična vlakna in jih pripravite na napor. Nekateri mislijo, da se s 5-minutnim lahkotnim tekom dovolj ogrejejo, vendar temu ni tako. Za ogrevanje si vzemite vsaj 10 – 15 minut časa, ki mora vključevati tako lahkoten tek kot tudi dinamične vaje za ogrevanje.

3. Tempo vašega teka je na začetku prehiter

Zelo pogosta napaka tekačev je, da so premalo potrpežljivi in si prehitro zadajo previsoke cilje. Zato je intenzivnost njihovega teka previsoka, saj so mnenja, da bodo tako hitreje napredovali. Vendar pa je to popolnoma zmotno, saj boste s previsoko intenzivnostjo le povečali možnost za poškodbe pri teku. Po ogrevanju je potrebno začeti z nizko do zmerno intenzivnostjo teka in jo postopoma stopnjevati.

4. Vaša tehnika teka je neustrezna

Neustrezna tehnika teka povzroča največ poškodb med tekači. Pravilna tehnika zahteva stik sprednjega zunanjega dela stopala s tlemi in optimalno dolžino koraka. Predolgi koraki ter tek, pri katerem pristaneš najprej s peto ob tla, lahko zato povzročijo neprijetne poškodbe.

Svetujemo vam, da v vaje ogrevanja vključite tudi vaje atletske abecede, kot so na primer skiping, atletski poskoki, hopsanje ali tek s poudarjenim odrivom. Oglejte si tudi zgornji video posnetek, v katerem boste o pravilni tehniki teka izvedeli več.

5. Razdalja teka je prekratka ali predolga

Teka se je potrebno lotiti preudarno. Občutke po treningu zapišite v dnevnik, saj vam bodo te informacije koristile pri nadaljnjem načrtovanju treningov. Izognili se boste neprimerni razdalji teka glede na trenutno kondicijo. Prevelike razdalje vas lahko pripeljejo do neprijetnih poškodb v mišicah in sklepih, saj vaše telo, glede na trenutno pripravljenost, ne zmore takšnega napora. Prekratke razdalje, ki so preveč intenzivne, so lahko celo usodne.

6. Za bolečine se ne zmenite

Da je z vašim telesom nekaj nekaj narobe, vam sporoča bolečina. Zato je izjemno pomembno, da poslušate svoje telo in bolečine ne ignorirate. Bolečina je lahko prvi znak poškodbe v mišicah in sklepih, zato jo je potrebno jemati resno. Ob prvih znakih bolečine morate takoj prenehati z vadbo in telesu nameniti nekaj dni počitka. Če je bolečina prisotna dlje časa, vam svetujemo obisk pri zdravniku.

7. Po teku ne naredite razteznih vaj

Raztezanje po vadbi je ena od najpomembnejših stvari, na katero pozabijo mnogi tekači. V času vadbe prihaja do neprestanega krčenja in sproščanja mišičnih vlaken. Mišična vlakna je treba po vadbi raztezati s primernimi razteznimi vajami. Poleg tega, da boste s tem preprečili poškodbe, boste istočasno vplivali tudi na hitrejšo regeneracijo.

Dodaj odgovor