Kolesar na gravel kolesu

Kaj morate vedeti o gravel kolesu?

Kolesarjenje

Gravel kolo, ki mu pogovorno lahko rečemo kar makadamer, je nekaj vmes med gorskim, cestnim in ciklokros kolesom. V zadnjem času je ta vrsta kolesa vse bolj priljubljena in zaželena tudi pri nas. Kolo je odlično zasnovano za vožnjo po makadamskih poteh. Kolesarjem omogoča, da svojo strast na kolesu doživljajo še bolj vneto in da je raziskovanje narave še zanimivejše – skratka, zagotavlja popolno avanturo.

Trend kolesarjenja z gravel kolesi se je najprej pojavil v ZDA. Tam namreč obstajajo številne dolge neasfaltirane ceste, ki jih je težko prepotovati s katero koli vrsto kolesa. Po takšnih poteh je najučinkoviteje poganjati pedala s kolesom, ki ima specifično strukturo okvirja, krmila in premera koles. Gravel kolo je kot nalašč narejeno za to, obenem pa uporabnikom daje veliko mero občutka svobode in pustolovščine.

Hibridno kolo za različne vrste terenov

Gravel kolo je torej še posebej dobrodošla izbira za območja, kjer ni veliko asfaltiranih cest. Prav tako je ustrezna izbira, če boste večinoma vozili po asfaltu, občasno pa zavili še na kakšno neuterjeno cesto. Tako kot treking kolo je tudi gravel kolo odličen hibrid za vse vrste terenov.

Gravel kolo Giant Revolt Advanced 1
Gravel kolo Giant Revolt Advanced 1 (Extremevital.com)

Makadamer je odlična izbira tudi za vse tiste kolesarje, ki ne prisegajo na cestne dirke. Ožja pnevmatika kolesa vam ponuja dodatno udobje in z njim lahko opravite katero koli športno ali cestno vožnjo. Priporočamo ga tudi vsem tistim, ki niso najbolj vneti pristaši gorskega kolesarjenja, a si vseeno na kolesu želite doživeti čim več pustolovščin.

Geometrija gravel kolesa je torej prilagojena vožnji po slabšem terenu, kolo je bolj stabilno. Okvir je izdelan tako, da je mogoče nadeti tudi širše gume. Skoraj vsa gravel kolesa pa imajo tudi diskaste zavore.

Primerjava makadamerja s ciklokros kolesom

Makadamer v marsičem spominja na ciklokros kolo, a v primerjavi z njim ponuja precej več udobja. Ciklokros kolo je športna vrsta kolesa, ki je bila ustvarjena za dirkanje. To pomeni, da je vožnja na njem v nižjem položaju, agresivnejša, krmiljenje je ostrejše. Njegova geometrija pa je manj osredotočena na samo vzdržljivost. Gravel kolo ni namenjeno dirkanju in večjim hitrostim, temveč prej udobni vožnji, kjer lahko vmes nemoteno opazujemo naravo.

Primerjava makadamerja z gorskim kolesom

Drži, da je gorsko kolo s sprednjim vzmetenjem na neasfaltirani cesti za vožnjo veliko udobnejše, kljub temu pa še zdaleč ni tako vsestransko kot gravel kolo. Ko boste vozili po asfaltiranih cestah, ki bodo vključevale še neasfaltirane odseke, bo vožnja z makadamerjem veliko prijetnejša in učinkovitejša.

Gravel kolo z robustnejšimi in širšimi pnevmatikami

Večina gravel koles omogoča dobro vožnjo tako po asfaltu kot po makadamu. Če ima kolo normalne pnevmatike, boste mislili, da sedite na navadnem cestnem kolesu. Če pa takšno vrsto kolesa “preobujete” v robustnejše in širše pnevmatike, lahko prikolesarite na izjemno neverjetne kraje.

Gravel kolo Scott Speedster Gravel 30
Gravel kolo Scott Speedster Gravel 30 (Extremevital.com)

Izbira gum pri gravel kolesu je torej izjemnega pomena. Za naše razmere so najprimernejše pnevmatike, široke med 30 in 35 milimetri. Za profil tako ni preveč nujno, da je zelo izrazit. Če pa imate raje terene z blatom, so najboljša izbira širši in nekoliko bolj nazobčani plašči.

Makadamer in njegova dodatna oprema

Če je gravel kolo kupljeno zlasti zaradi potovalnih namenov, je treba poskrbeti, da ima okvir dovolj prostora ter primerne nosilce za nameščanje blatnikov. Pogosto pa za to poskrbijo že sami proizvajalci, ki imajo razvite celotne sisteme za omogočanje preproste in hitre namestitve.

Gravel kolo je torej najustreznejša izbira za vas tedaj, če si ne želite, da bi vas med poganjanjem pedal ustavile slabe ceste, makadam ali blato. Če si želite raziskati tudi nekoliko bolj odmaknjene kotičke, je to več kot odlična izbira. Potrebujete namreč kolo, ki bo enako dobro učinkovito na asfaltu kot na makadamu.